Na to święto co roku czekają wszystkie dzieci. I w tym roku nie było inaczej.
Dzieci z Oddziału Przedszkolnego swoje świętowanie rozpoczęły od zadań twórczych. Próbowały wyobrazić sobie i dokończyć zdania: „W Dniu Dziecka …”, „Co by było, gdyby na świecie nie było dzieci…”. Po wysłuchaniu wiersza D. Gellnerowej pt. „Dzieci” zastanawiały się nad prawami dzieci na całym świecie. Po rozmowie przyszedł czas na działanie i wykonanie wspólnie pamiątki z tego wesołego dnia. Dzięki zaangażowaniu wszystkich powstała „lodowa girlanda”, która zawisła w przedszkolnej szatni. Girlanda „wyczarowała” lodowy poczęstunek. Do wyboru były lody śmietankowe, czekoladowe lub truskawkowe. Nadszedł czas na zabawę z tropieniem. Dzieci idące śladem kolorowych kopert musiały wykonać wiosenne zadania i ćwiczenia ruchowe np. musiały skakać jak zajączki, żabki, latać jak ptaki, wyciągnąć się do góry jak drzewo, rozwinąć się jak kwiat, pobawić się w taczkę. Najwięcej radości wywołało zadanie „zmoknij w deszczu”, co nie było trudne, bo jak na złość w tym ważnym dla wszystkich dniu lało od samego rana. Nie ma święta dzieci bez kolorowych baniek, które wypełniły bardzo szybko całe pomieszczenie przedszkola i wywołały radość wszystkich.
Z okazji Dnia Dziecka w klasie I uczniowie wypowiadali się na temat swoich ulubionych zajęć, śpiewali poznane piosenki oraz rozwiązywali zagadki o różnej tematyce. W ramach projektu Kod do przyszłości dzieci układały konstrukcje z klocków LEGO WeDo.
Dzień dziecka w klasie II odbył się pod znakiem wspólnych zabaw i gier planszowych. Dzieci grały w Chińczyka, Zgadnij kto to, Farmera, Warcaby. Dowiedziały się również w jaki sposób obchodzi się Dzień Dziecka na świecie m.in. w Czechach, Słowacji, Turcji, Francji oraz w krajach wschodniej Azji. Na zakończenie dnia uczniowie obejrzeli film animowany Garfield – Podwodny świat, Problemy z rybami.
Uczniowie klasy III rozpoczęli ten dzień od dwóch zajęć edukacyjnych. Obejrzeli prezentacje na temat „ Dlaczego dzieci mają swoje święto” oraz „Dzieci świata”. Następnie w parach rysowali wybrane dzieci w ich charakterystycznych tradycyjnych strojach. Na podstawie podręcznika oraz fotografii dzieci poznały postać Janusza Korczaka oraz prawa dzieci, które Korczak ustanowił. Potem uczniowie bawili się biorąc udział w różnych zabawach na logiczne myślenie. Rozwiązywali zagadki matematyczne, zadania , które miały charakter ruchowy, kalambury oraz zabawy utrwalające tabliczkę mnożenia. Na zakończenie dzieci otrzymały słodkie prezenty i obejrzały film „ O psie ,który wrócił do domu.”
Uczniowie klasy IV i V podzieleni na cztery 4-osobowe grupy rozegrali turniej przedmiotowy. Przygotowane zadania obejmowały wiedzę matematyczną, przyrodniczą, polonistyczną. Dzieci rozwiązywały krzyżówki, rebusy, zagadki rymowane, labirynt i inne, które dostarczyły im wielu emocji. Następnie grały w gry planszowe i zręcznościowe.
Podczas Dnia Dziecka uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w różnego rodzaju zabawach i konkurencjach sportowych przygotowanych na sali gimnastycznej przez wychowawców klas. Te drużynowe zmagania podczas gier i zabaw obudziły nie tylko ducha rywalizacji ale wywołały wiele radości i uśmiechu. Drugą część obchodów tego święta minęła na oglądaniu filmu poświęconego problemom nastolatków pt. „Tall Girl”.
Wychowawcy klas 0 – VIII